Integracija s Google Analytics

Korištenje Google Analytics ----------------------- Svrha web stranice je stvaranje prihoda pretvorbom gostiju u klijente. Kako biste to postigli potrebno je stalno analizirati i pratiti svoje web mjesto. **[Google Analytics](https://www.google.com/intl/en_uk/analytics/)** je besplatna usluga web analize koja osigurava statistiku o izvoru potencijalnih klijenata, ključnim riječima, oglasima i vremenu koje su posjetitelji proveli pregledavajući vaše web mjesto i slično. Kako biste otvorili račun Google Analytics kliknite na: [https://www.google.com/intl/en_uk/analytics/](https://www.google.com/intl/en_uk/analytics/) Registracija je moguća uporabom adrese Gmail.com e-pošte i lozinkom. Nakon prijave kliknite na **[Registracija] [1.1.]**. ![01\_regisztracio](https://d26cfm2pfnephr.cloudfront.net/uploads/2015/02/01_sign_up.png) Nakon ispunjavanja polja kliknite na tipku **[Nabavi ID praćenja] [1.2.]**. Trebate zalijepiti generirani kod praćenja na svaku web stranicu koju želite pratiti **[1.3.]**. ![02\_adatlap](https://d26cfm2pfnephr.cloudfront.net/uploads/2015/02/02_new_account.png) ![03\_kod](https://d26cfm2pfnephr.cloudfront.net/uploads/2015/02/03_tracking_code.png) Nakon umetanja koda možete započeti korištenje Google Analytics. Najvažnije značajke su sljedeće: - **[ispitivanje rezultata praćenjem pretvorbi](#ispitivanjerezultatapraćenjempretvorbi)** - **[postavljanje ciljeva](#postavljanjeciljeva)** Praćenje pretvorbe pomoću Google Analytics ---------------------------------- Pretvorba je radnja korisnika koja ima vrijednost za vaše poslovanje, primjerice: - zahtjev za ponudu, naručivanje / kupovinu - registracija ili pretplata na vaše e-novosti - preuzimanje sadržaja - posjećivanje web mjesta Mjerenjem pretvorbi možete istražiti koji marketinški postupak i kanal je najuspješniji. Primjerice, investirali ste USD 100.000 u Google AdWords i Facebook oglašavanje. Google AdWords je generirao 1000 posjetitelja i 100 narudžbi, a Facebook je generirao 5000 posjetitelja i 50 narudžbi. Iako ste potrošili isti iznos novaca na oba načina oglašavanja, postotak pretvorbe Google AdWordsa je 10%, a Facebooka je samo 1%. Određivanje Google Analytics ciljeva ------------------------------ Za postavljanje ciljeva slijedite postupak: 1. Kliknite na karticu **[Admin] [2.1.]**. 2. Odaberite **web mjesto** na koje želite dodati cilj **[2.2.]**. 3. Kliknite na **Ciljevi [2.3.]**. ![05\_celok\_beallitasa](https://d26cfm2pfnephr.cloudfront.net/uploads/2015/02/04_settings.png) 4. Za dodavanje novog cilja kliknite na tipku **+ NOVI CILJ [2.4.]**. ![05\_celok\_beallitasa](https://d26cfm2pfnephr.cloudfront.net/uploads/2015/02/05_add_new_goal.png) Integracija MiniCRM i Google Analytics ------------------------------------------ MiniCRM može automatski primati podatke kampanje pohranjene u Google Analytics kolačićima. Neki dijelovi toga se automatski prikupljaju i ovdje se spremaju i podaci dobiveni u UTM parametru. **Primjer:** - **Stranica registracije**: Stranica sadrži obrazac putem kojega su podaci pretplatnika dodani u MiniCRM. - **Stranica preporuke**: Stranica s koje je pretplatnik preusmjeren na web mjesto koje sadrži stranicu za registraciju. Ako je pretplatnik koristio pretraživač prikazuje se google.com. Za dodatne informacije pogledajte: [https://support.google.com/analytics/answer/1033173?hl=en&ref_topic=1631856](https://support.google.com/analytics/answer/1033173?hl=en&ref_topic=1631856) Ako integracija radi, izvorne podatke možete vidjeti u povijesti kartice klijenta koji se registrirao putem web obrasca **[3.1.]**. ![06\_MiniCRM\_Analytics\_integracio](https://d26cfm2pfnephr.cloudfront.net/uploads/2015/02/06_source_data.png) Za pregled detaljne statistike otvorite stranicu **Izvješća > Marketing**.
Google Analytics podržava dva koda praćenja (analytics.js i ga.js) ili (Universal Analytics i Classic Analytics). Integracija radi samo ako koristite ga.js / Classic Analytics.
Za dodatne informacije pogledajte: [https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/](https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/) **"Universal Analytics« ne pohranjuje podatke kampanje"** u pregledniku pa ih MiniCRM ne može primati.